2012-03-10

Opus Amadeus

Yarını sabırsızlıkla bekliyorum. Tüm bu kavrama ve algılama kargaşası içinde yarın kulaklarımın pasını şöyle bir atacağım!
Opus Amadeus Oda Müziği Festivali kapsamında yarın harika bir konser var: "Flüdün Sihirli Mozartları, Piyanonun Şiirli Rachmaninofları", adından da belli olduğu gibi bir flüt ve piyano konseri. Elbette ki ilginç olan bu değil, benim gibi bu tür konserlere zaten giden biri olarak. Gerçekten heyecan verici olan flütte inanılmaz bir adamın bulunuyor olması: Bülent Evcil. Bir zamanlar sadece hayranlıkla izleyebildiğim bu adamın bana artık yalnızca flüt hocam kadar uzakta olması ise apayrı ve şaşılası bir durum.

Bumbleebee'nin Uçuşu'nu bir de ondan dinleyin:



Bu konserin benim için bu kadar önemli olmasının tek sebebi her ne kadar Bülent Evcil gibi gözükse de bu sizi yanıltmasın. Başka vurgulanması gereken faktörler de var. Tahmin ettiğiniz gibi, flüt hocam Aysu Şanver de konserde olacak.
Şu an fark ettim de, büyük bir hata yaparak sizlere Aysu hocamı tanıtmamışım. Ne yazık ki oldukça meşakatli zamanlardan geçiyoruz, (hiç bir zaman bu dönemin 7 saat üst üste ders olan salı günlerini unutmayacağım). Sürekli bir öğrenme işlemi içerisinde debelenip duruyorum. Son zamanlarda gerçekten çok profesyonel ve stratejik bir öğrenci olabildiğime kanaat getirdim. Mesleğimi iyi icraa ediyorum, anlaşılan. Tek bir saat yok, bir şey öğrenmediğim. Yanlış anlaşılmasın, şikayet etmiyorum. Sadece zamanımı gerçekten tamamen buna harcadığımı söylüyorum. Ya fourier, ya dramatik kurgu nasıl yazılır, ya yeni bir köhler etüdü çalmayı, ya sait faik'in hayvan gibi gülen adamını ya harmonik salıcıyı ya ve ya'larla giden uzun listelerce "şey" öğreniyorum.

İşte ben anlatabilinceye kadar siz nelerle uğraştığımı bulun. Aysu Şanver benim bu bu sene akademik yıl başında birlikte çalışmaya başladığım flüt hocası. İTÜ MİAM'da doktorası üzerine çalışıyor, bildiğim kadarıyla ve yine İTÜ konservatuarında da hoca. 
Bir parça dinlemek satırlarca söze bedel:


Astor Piazzolla, Cafe 1930. Flüt: Aysu Şanver, Gitar: Tolgahan Çoğulu

İşte böyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder