2012-09-30

tatsız tuzsuz güz

Yeni bir güz dönemi.
Oldukça çalkantılı geçen iki İTÜ yılı sonunda bir üçüncüsüne ayak basmış bulunmaktayım. Neden hala buradayım? Sanırım İTÜ'nün bir şekilde bazı beklentilerimi karşıladığını düşünüyorum. Zaman geçtikçe bunlar daha belirginleşiyor.

Genelde bloğu bir durum değerlendirme yeri gibi kullanıyordum. Ama son zamanlarda öykülerimin, kurduğum dünyalara kısa yolculukların anlatıldığı yazıların postalandığı bir yer oluverdi. Aslen öyle olan her şeyi anlatacak zamanım yok, ayrıca gerekli olduğunu da düşünmüyorum. Güzel gelişmeleri, ya da okuduğunuzda size yararı dokunacağına inandığım şeyleri paylaşma taraftarıyım.



Bu post akıcılıktan pek nasibini alamadı, kusura bakmayın. Konudan konuya atlıyorum, ama aklımda da benzer bir durum söz konusu. Tek neden bu. Kişisel öğrenmeyle dolu geçen bir yazdan sonra tekrar sabahın 7'sinde ayağa dikilmeler, metroya koşturmacalar. 3. sınıf oldum, hala 8.30'da dersim var. Tabii aklınızdan sen kaşınmıssındır, cümleleri geçebilir. Hakkınız da vardır. Gidip fizik seçmelisi olarak matematikçilerin partial differential dersini aldım. İTÜ'deki matematikçiler de sabahın köründe ders yapmayı pek seviyor. Ben tabii o heyecan bir sürü çeşit PDE kitapları aldım, gerek kitapçıdan gerek kütüphaneden. Umuyoruz, bir kaza bela olmadan bu dersi yutarım.

Madem bu kadar heyecanlıyım, ne bu aklımdaki bulanıklık? Hepsi modern fizik dersi yüzünden. O kadar merakla beklediğim, hem özel görelilik göreceğim hem de kuantum fiziğine giriş yapacağım bu dersi veren hoca sanırım artık bu konuları anlatmaktan çoook sıkılmış olacak ki, bir ruh gibi ders işliyor. Gidip bin bir zahmet 5 saatlik dersi programıma sığdırmak için EE programımdaki bütün dersleri almadım. Sonuç bu olmamalıydı. Basit.

Neyse. Hayatın, özellikle de İTÜ'deki hayatın neler getireceğini kimse bilmiyor.

Yoğun bir dönem, bu güz dönemi. EHB safında hep tanıdık bir yüz, Akduman yine EM dersime giriyor. Kompleks teori, EM Fields, şimdi de EM Waves... İlk derste bende iyi izlenim bırakmış bir diğer hoca, DSP (Digital Signal Processing) dersinin hocası. Bu ders biraz signals and systems tekrarına benziyor. En azından başında yine bir Fourier'yle oynayacağımız kesin. Diğer dersim Analog Communications. Bununla da haberleşme teorisine başlıyoruz, merakla beklediğim diğer bir konu. Modülasyon matematiğiyle haşır neşir olacakmışız.

Waves and Vibrations laboratuvarı alıyorum. Pek bir değişik duruyor. Pre-report, report, kısa sınav, final, bilmem ne. Bir de proje sunumu yapacakmışız, ekstra puan için ki çok ihtiyaç olunuyormuş. Neyse puan için bir şey yapmam, ama proje yapmak her zaman eğlencelidir. Sanırım COMSOL üzerinden bir nümerik çalışma yapıp bunu sunacağım. Konuya karar vermedim, ama basit bir 3D geometri üzerinde klasik bir PDE çözümü yapmayı düşünüyorum, mesela wave eqn.

Her zamanki gibi dönemin ürünlerini burada paylaşmayı umuyorum. Lisans Günlüğü geleneğine uyalım ve bu dönem baş başa saatler geçireceğim kitaplarımdan seçmeler de sunalım.





Öte yandan Türker hoca'yla stajım epey verimli geçti. Ortaya yararlı bir dokuman çıkarttığımı düşünüyorum. En azından hocanın yorumu bu. Bazı nedenlerden ötürü o dokumanı dönem sonunda paylaşıma açacağım. Konu, HMM ile speech recognition.

Aslında anlatacak şeylerim var. Ancak tatsızım biraz. Bademciklerim ağrımaya başladı, yine. Dönem başladı, hasta oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder